Czym powinien się odznaczać dobry przekaz reklamowy?
Reklama jest wszechobecnym elementem współczesnego życia. Producenci tworzą reklamy, by lepiej sprzedawać własne towary pośród ogółu społeczeństwa. Wielu chwali reklamy telewizyjne jako efektywne narzędzie promocji. Takie formy reklamy potrafią mieć szerszą grupę celową niż reklamy w papierowych mediach i kampanie w social mediach. Agencje ścigają się w tym by przekazy te były kreatywne, nietuzinkowe i zapadły w pamięć.
Wielu marketingowców tworzy spoty reklamowe specjalnie dla dzieci. Są one stworzone dla najmłodszych konsumentów i pomagają przedsiębiorstwom sprzedawać towary przeznaczone dla najmłodszych. Dobrze jest gdy przekazy te dopasowane są do percepcji młodych odbiorców. Maluchy z chęcią zwracają uwagę na reklamy w których występują ich ukochane postacie bajkowe, a spoty są pozytywne w odbiorze. Opiekunowie z kolei, zwracają uwagę na spoty towarów które zapewnią ich dzieciom bezpieczeństwo, zdrowe funkcjonowanie i prawidłowy rozwój.
Dobrym przykładem może być tutaj reklama takiego produktu jak chociażby szczoteczka soniczna do zębów dla dzieci. Rodzicom zależy na tym by ich dzieci posiadały zdrowy uśmiech, a jeśli reklama pokaże – szorowanie zębów w przyjemny i zabawny sposób – maluchy chętnie będą sięgać po szczoteczkę soniczną dla dzieci. W tym przypadku fajnym pomysłem jest z pewnością kupno szczoteczek elektrycznych dla całej rodziny.
Przerwy reklamowe na programach dla najmłodszych emitują również dużą porcję spotów kierowanych do młodych kobiet. W naturalny sposób dzieciaki spędzają swój czas przed odbiornikami w obecności rodziców – najczęściej jednak mam. Nie dziwi zatem komunikat, jaki zachęca do tego aby zamówić prostownicę do włosów, lepszy krem pod oczy czy też płyn micelarny.
Zwłaszcza w tej chwili – w okresie jesiennym w telewizji widnieje całe morze reklam w kwestii suplementów na odporność. Teraz gdy za oknem szaro i nieprzyjemnie – o przeziębienie dosyć łatwo. W takim czasie niejedna – choćby bardzo zabiegana kobieta doceni leniwe zimowe wieczory z kubkiem ciepłej herbaty, pod milusim nakryciem lub gdy towarzyszy nam elektryczna poduszka.
Wełniane skarpetki, wygodny fotel, poduszka rozgrzewająca – brzmi jak marzenie? Twórcy reklam to wiedzą, specjalnie odnosząc się do pozytywnych symboli. Ma to istotny wpływ później na wybory produktowe klientów. Nie ma jednak tu nic niestosownego – dopóki reklama dostosowana jest ze swoim przekazem do odbiorcy, jest pozytywna i nie pokazuje niepożądanych motywów i przedmiotów.